zaterdag 20 april 2024

Vliegshow

Zaterdagmiddag was ik weer eens aan de wandel. Daar was deze week niet zoveel van gekomen. Nu had ik weer de rust om er op uit te gaan en om mij heen te kijken. Een andere reden voor de wandeling was om mijn nieuwe wandelschoenen in te lopen. De eerste kilometers van hopelijk vele.

 

Ruim een week geleden had ik mijn eerste zwaluw van dit jaar gezien. Vandaag liep ik door een natuurgebiedje en daar vlogen ze ook. Yes. Toen ik de bocht omging, waren er nog veel meer. Ondanks een (hagel)bui even eerder, vlogen ze af en aan. Ze vlogen laag en mede door de bewolking die er hing, waren ze goed te zien. Het was een regelrechte vliegshow die ze gaven. Snelheid maken, even stil hangen (ik denk vliegjes vangen), weer verder vliegen, zwenken. Het ging sneller dan ik kan typen of dan jij kan lezen. Prachtig om te zien. Ik heb vol bewondering staan kijken.

Hieronder een filmpje, wat ik maakte om een zingende vogel op te nemen (zet dus vooral het geluid aan), en waar de zwaluwen ook op te zien zijn:


Wat ik nog meer tegenkwam onderweg: 


De pinksterbloemen zijn er alweer massaal


Ook het fluitekruid komt op 


Volgens mij is dit "gewoon" klaver, maar deze had mooi heldere, frisse kleuren 



Plantje met haartjes


Boterbloempje, al wat gehavend

Regen en hagel onderweg... en mooie luchten




Zwaluwen in actie. Als je inzoomt, kun je met wat geluk op de foto hierboven de verschillende vliegrichtingen zien. 






Een blogbericht over zomaar een dag. Met regen en zon. Met een vliegshow en een natuurshow. Hopelijk heb je zo even kunnen meegenieten. Welke foto is jouw favoriet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je reageren? Leuk! Laat hier een reactie achter of stuur een email naar: doordeogenvanjeanet@gmail.com