zaterdag 1 juni 2024

Vier












Vandaag is het 1 juni. De datum dat ik mijn blog wereldkundig maakte. 1 juni 2020, om precies te zijn. Daar hou ik van, van precisie.

Vandaag is dat 4 jaar geleden, reden voor een klein feestje. De titel van dit artikel schreef ik bewust met letters. Vier als in het cijfer 4 en van het werkwoord vieren. Want vier je feesten, vier waar je blij mee bent, vier wat je kreeg. En blij ben ik met dit blog!

 

In die 4 jaren publiceerde ik 128 blogartikelen. Zoveel woorden die ik geschreven heb. Zoveel woorden ook die wel schreef, maar niet heb gepubliceerd. Want het stukje was te kort, of te lang. Of te kwetsbaar om te delen. Of ik vond het niet interessant genoeg.

 

Als je 4 wordt, ga je naar school. Spelen, leren, ontwikkelen. Het is maar goed dat een kind niet weet en beseft hoe lang ‘ie naar school gaat - je zou er tegenop gaan zien.

In die 4 jaar is er van alles gebeurd, heb ik heel wat geleerd, me ontwikkeld. En dat is goed. Tegelijk is er veel nog hetzelfde - en ook dat is goed. Stel je voor dat alles zou veranderen, niets meer hetzelfde was…

Wat ik hoop dat hetzelfde blijft, is dat het blog blijft bestaan. Dat ik die uitlaatklep van het schrijven en het fotograferen kan blijven inzetten. Wie weet wat er verder nog uit mijn handen komt. Ik zeg altijd: het wordt me gegeven door mijn Schepper. In afhankelijkheid van en vertrouwen op Hem hoop ik door te gaan.

 

In deze nieuwe maand promoot ik ook nog graag even mijn zelf ontworpen kalender. Elke keer als ik een maand omsla, denk ik: welke foto zal er nu staan? En vooruit: de foto’s van de maanden mei en juni plaats ik hierbij, gewoon omdat ze zo mooi zijn. Als je nog een kalender wilt bestellen, dat kan. Er staan geen dagen bij dus je kunt ’m ook de volgende jaren gebruiken.

 

Dank je wel voor het (stilletjes) lezen, het reageren en het aanmoedigen. Wat vier jij vandaag?






















1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd met deze vier jaar. En vieren mag en kan en alle mooie dingen ga je vieren, daar wordt je blij en positief van. Op 1 juni heb ik niks gevierd, wel met het koor gezongen op Schiermonnikoog, dat was ook een feestje.
    Ga zo door Jeanet, en ik lees ook vaak stilletjes.

    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen

Wil je reageren? Leuk! Laat hier een reactie achter of stuur een email naar: doordeogenvanjeanet@gmail.com