zaterdag 22 augustus 2020

Libel

   

Libel

vlieg maar

spreid je vleugels

vlieg maar

vier de teugels

 

of blijf

als je wilt blijven

of blijf

als anderen overdrijven

 

vlieg maar

naar een beter oord

vlieg maar

naar meer vrijheid, ongestoord

 

wie ben ik

dat ik je de weg wijs?

Wie ben ik

die weet over de reis?

 

Wie ben ik

dat ik je dit vertel?

Wie ben ik?

Zit ík soms in jóuw vel?

 

Liever leer ik

luisteren naar jouw verhaal

liever leer ik

te verstaan jouw taal

 

liever leer ik

horen tussen je woorden door

liever leer ik

meekijken met jouw levensspoor

 

maar te vaak

ben ik ongeduldig

maar te vaak

ga ik mijn eigen gang, onzorgvuldig

 

en alleen,

zonder oog voor jou

en alleen

 ‘ik heb jou niet nodig’ is wat ik me voorhoud

 

maar we zijn niet bedoeld

voor alleen, voor oordelen

maar we zijn niet bedoeld

voor niet willen of niet durven delen

 

maar we zijn niet bedoeld

voor invullen voor een ander

maar we zijn niet bedoeld

voor denken in voor- of tegenstander

 

liever leer ik

te vragen, te dienen

liever leer ik

samen optrekken, samen lachen, samen grienen

 

liever leer ik

te zoeken, te vinden

liever leer ik

contact maken, verbinden

 

libel

ik vertel je niet zomaar wat ík zou doen

libel

ik luister en vraag: wat wil jíj doen?

 

En zo, verbonden

met jou en iedereen

en zo, verbonden

met God, vliegen we samen door het leven heen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je reageren? Leuk! Laat hier een reactie achter of stuur een email naar: doordeogenvanjeanet@gmail.com