dinsdag 3 november 2020

Dankdag

Kan ik wel danken?

Wil ik wel danken?

De wereld schreeuwt zo vaak van niet:

zoveel leed, zoveel verdriet.

 

Kan ik wel danken? 

Wil ik wel danken? 

’t Eigen hart schreeuwt zo vaak van niet:

zoveel zeer, zoveel failliet.

 

Kan ik wel danken? 

Wil ik wel danken?

Of zal ik dit jaar overslaan?

Dat zal Hij toch wel verstaan?

 

Ik kan wél danken.

Ik wil wél danken.

Maar alleen als U mij helpt, Heer

is er dank die resoneert.

 

Richt mijn blik omhoog,

leer mij zien Uw boog

van trouw en zorg in mijn leven

ik mag mij overgeven.

 

Wat er ook gebeurt

hoe men schreeuwt en treurt

hoe ik word geleefd, meegesleurd

ik geloof: U huilt en treurt

 

met de wereld mee.

Maar meer nog, U heeft

al recht gedaan en doet dit nog

U, mijn Helper, machtig God!

 

Ik kan wél danken

ik wil wél danken.

Zet U zelf mijn loflied maar in

U zij dank, U overwint!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je reageren? Leuk! Laat hier een reactie achter of stuur een email naar: doordeogenvanjeanet@gmail.com