zaterdag 2 april 2022

Voed mij

Voed mij

met Uw woorden

als mijn eigen woorden

mij uitputten.

 

Voed mij

met Uw woorden

als mijn eigen gedachten

mij verwarren.

 

Voed mij

met Uw woorden

als mijn eigen gevoelens

met mij op de loop gaan.

 

Leer mij

naar Uw woorden

te luisteren

en er hoop uit te putten.

 

Leer mij

Uw woorden

te herhalen,

het is Uw waarheid die mij leidt.

 

Leer mij

Uw woorden

te vertrouwen,

het is de bodem onder mijn bestaan.

 

Voed mij

met Uw aanwezigheid

als ik alleen ben.

 

Voed mij

met Uw vrede

als ik worstel.

 

Voed mij

met Uw liefde

als ik mezelf onderuit haal.

 

Voed mij, leer mij, vervul mij, leid mij

leer mij U prijzen. U bent er altijd bij,

laat dat voor elke dag genoeg zijn.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Jeanet

    Wat heb je dit goed onder woorden kunnen brengen. Hoe doe je dat toch? Ik heb het met herkenning gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook heel herkenbaar voor mij en weer heel mooi geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen

Wil je reageren? Leuk! Laat hier een reactie achter of stuur een email naar: doordeogenvanjeanet@gmail.com