zaterdag 25 juni 2022

Groen


Omdat ik niet goed kan inschatten of het gedicht hierboven goed leesbaar is, plaats ik hem ook nog even als losse tekst.

 

groen

en onervaren

voel ik mij

nog zoveel te leren

ben ik van waarde?

 

groen

en onervaren

voel ik mij

wat breng ik jou

wat voeg ik toe aan de aarde?

groen

en fris, als jong blad

mag jij zijn

leven brengen

Mijn leven uitdelen

 

groen

en fris, als een boom

aan Mijn water

drink, dank, schenk,

alleen Ik kan helen

 

 

Ruim een week geleden zag ik ‘ineens’ de hortensia in mijn tuin. De frisgroene bloemknoppen, sommige al met een beetje kleur op de wangen. Ik maakte foto’s en in een flits legde ik een linkje naar mijzelf en ontstond dit gedicht.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je reageren? Leuk! Laat hier een reactie achter of stuur een email naar: doordeogenvanjeanet@gmail.com