dinsdag 13 augustus 2024

Laat het maar los

Dit gedicht schreef ik als vervolg op ‘Uit’. Want hoe kun je uit staan als je nog veel vast houdt? Misschien wel vast moét houden? Loslaten kan klinken alsof je iets of iemand als een baksteen laat vallen. Met het risico op bezeren. Kun je misschien, in plaats van loslaten, iets doorgeven? Doorgeven aan God? Doorgeven aan een medemens? Die mee helpt dragen? Je staat niet alleen.

                                                                     

‘Laat het maar los’

klinkt zo eenvoudig.

Toch houd je vast,

staat schouder aan schouder.

 

Wat gebeurt er

als jij het niet draagt?

Wat is de reden

dat je niets aan Mij vraagt?

 

‘Laat het maar los’

wordt ‘geef het maar door’.

IK vang het op,

volg het spoor

van tranen,

verzamel ze in Mijn kruik.

Kom, geliefd kind,

huil en rust nu maar uit.

 

Laat het maar los,

geef het maar door,

IK zie je staan,

draag je en ga jou vóór

naar een wereld

zonder last, zonder pijn

kom maar, geef maar,

daar mag je nu al een beetje zijn

 

en straks …

straks neem IK je in Mijn armen

 

en nu …

nu al mag jij je aan Mijn aanwezigheid warmen.

 

MIJN kracht werkt door schepselen heen,

je bent niet alleen.

 

Laat het maar los:

al wat je vasthoudt,

wat je bezig houdt,

uit je slaap houdt.

Kom maar, geef maar,

je staat niet alleen.

2 opmerkingen:

  1. Wauw! Wat prachtig zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joop van den Akker13 augustus, 2024 23:01

    Bij dit mooie gedicht, in puntige zinnen, moet ik denken aan: geloof in God, vraagt ook vertrouwen op God….

    BeantwoordenVerwijderen

Wil je reageren? Leuk! Laat hier een reactie achter of stuur een email naar: doordeogenvanjeanet@gmail.com