zaterdag 31 augustus 2024

Tijd

Tijd

glijdt

als zand

door mijn vingers

of

het haakt,

raakt,

maakt

me blij:

weer een dag, maand, jaar erbij.

 

Of

het haakt,

raakt,

maakt

me bang:

want hoelang

duurt deze dag?

Alles kan,

alles mag er zijn,

toch?

 

Tijd

glijdt

als zand

door mijn vingers.

Ik pak het vast

en grijp mis.

 

Voor alles is een tijd

gun me leef-tijd.

 

Tijd glijdt,

tijd strijdt

om voorrang:

“doe dit, doe dat,

anders mis je wat.”

 

Elke dag duurt even lang.

Help mij op gang

als ik stil sta

en vang

mij op

als ik te hard ga,

op de loop ga,  

voor mijzelf,

voor de tijd.

 

“Mijn tijden zijn in Uw hand”

leer mij leven, onderweg naar het land

van licht zonder duister

van eeuwige luister

van jubel en gloria

van tijd-loos leven, halleluja!

 

Bovenstaand gedicht schreef ik begin augustus. Ik wilde het publiceren, maar het kwam er eventjes niet van. Omdat ik het wilde koppelen aan een verhaaltje over mijn kalender, heb ik het maar uitgesteld naar nu. Alweer een maand voorbij. Nog 4 maanden, dan is het Oud & Nieuw. Ik moet er nog even niet aan denken…

Dit was de laatste week van de zomervakantie voor regio Noord, tijd voor een nieuwe start. Misschien ook wel een nieuwe start met je idee om verjaardagen te onthouden, jubilea mee te vieren. Dan is een mooie kalender waarop je al die belangrijke data kunt noteren, heel fijn. Zoek niet langer naar een mooie kalender, hij is er al.

Ik maakte een verjaardagskalender, zonder vermelding van de dagen, dus hij is elk jaar te gebruiken. Met prachtige (natuur)foto’s, veelal gemaakt in de provincie Groningen.

Alvast een voorproefje zien? Kijk dan bij deze berichten.

Wil je er één bestellen? Leuk! Hij is te koop voor 15 euro (excl eventuele verzendkosten). Stuur me even een berichtje, dan maak ik het voor je in orde. 

Waar maak jij tijd voor? Of wat glijdt jou als zand door de vingers?













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je reageren? Leuk! Laat hier een reactie achter of stuur een email naar: doordeogenvanjeanet@gmail.com