zaterdag 17 juli 2021

Zintuigen

ik kijk alsof ik nog nooit graan zag

of een roofvogel

of een aardappelveld

dat in de zon lag

 

ik voel alsof ik nog nooit de zon voelde

of de wind

of de kou op mijn huid, is dit wat men bedoelde

met kippenvel?

 

ik ruik alsof ik nog nooit de bloesem rook

of de geur van een zomeravond

of de frisheid na een regenbui

ik ruik een vuurtje dat wordt opgestookt

 

ik luister alsof ik nog nooit je stem hoorde

of het gekakel van kippen

of het geblaf van een hond

ik luister naar nieuwe avonturen, nieuwe woorden

 

ik proef alsof ik nog nooit een appel at

of een patatje-met

of een salade

ik proef zoveel smaken, ik proef van alles wat

 

kleine dingen

en tegelijk zo groots

voor wie het zien wil

 

ik zie

ik voel

ik ruik

ik hoor

ik proef

 

ik leef

 

ik leef

als niet eerder

ik leef

als een kind

verwonderd

genietend

prijzend

ik leef

mijn bestaan

ik leef

door Zijn bestaan

 

Heer leer me leven

leer me

zien

voelen

ruiken

horen

proeven

Wie U bent

2 opmerkingen:

Wil je reageren? Leuk! Laat hier een reactie achter of stuur een email naar: doordeogenvanjeanet@gmail.com