zaterdag 13 november 2021

Herfst

Herfst: toch ook wel een favoriet seizoen van mij. Tenminste, als het niet regent…

De mist, de sfeer, het licht: ik vind het (vaak) prachtig. En het kan maar zo veranderen. Dit fotoblog is daar een voorbeeld van.

Laatst maakte ik een wandeling. Het was mistig, waardoor allerlei dingen verhuld waren. Met mist wordt je wereld letterlijk kleiner. Later trok de mist op. De wereld werd groter en weidser. De zon brak door. Kleuren kwamen tevoorschijn.

Herfst: een seizoen van contrasten.

Door de mist krijgen de bomen hierboven nu alle aandacht. Op de achtergrond staan huizen, die vaak de aandacht trekken, maar die zijn nu helemaal niet zichtbaar.



 Een uitgebloeide paardenbloem.




De twee foto’s hierboven zijn mijn favorieten van deze wandeling. Als je denkt: waar kijk ik nu naar? Het is de paal die hieronder staat, waaraan een aantal spinnenwebben hangen. Compleet met dauwdruppels, waardoor het net parelkettingen lijken. Je loopt er vaak zó aan voorbij. Maar met dank aan de berk die ik op de foto zette, kreeg ik de parelkettingen in het oog. 




Niets fotoshop, dit was het echte plaatje: mist boven een bijna lege akker, de zon die bijna door de mist heen breekt. Enkele maisplanten staan nog fier overeind.  






Eén van de laatste foto’s van de wandeling. De mist is opgetrokken, de zon breekt door en werpt haar licht op deze boom. De blauwe lucht (opnieuw: geen fotoshop, maar puur natuur) geeft een mooi contrast. Zo mag de herfst nog wel even blijven.

2 opmerkingen:

  1. De herfst heeft ontzettend veel schoonheden. Ik neem dan ook regelmatig foto's van de mooie natuur. De kleuren zijn altijd zo prachtig.
    Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, die kleuren inderdaad, zo intens vaak. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen

Wil je reageren? Leuk! Laat hier een reactie achter of stuur een email naar: doordeogenvanjeanet@gmail.com