zaterdag 25 februari 2023

Februarifoto's

Februari is alweer bijna voorbij. Hoog tijd voor een fotoblog. En omdat het zo lekker allitereert, heb ik het blog Februarifoto’s genoemd. Foto’s, filmpjes, vrolijke bloemen, vogels: het komt allemaal voorbij gevlogen.











Ik zit niet lekker in mijn vel, maar moet van mezelf toch even naar buiten. In mijn voortuin zie ik dan ineens deze bloemetjes staan. Ze staan er vast al een paar dagen, maar ik had ze nog niet gezien. Nog in knop, maar toch. Hier word ik weer een beetje blijer van.

 

Diezelfde wandeling. De schoonheid opzoeken:


Kan het weidser dan dit? Vast wel, maar dit is toch prachtig: 









 







Het waaide heel hard, ik werd gezandstraald:











Deze foto moet ik even uitleggen. Ik had sokken besteld van Grutto design. De volledige opbrengst van de sokken wordt gedoneerd aan Het Groninger Landschap voor verstandig weidevogelbeheer. Superleuk die grutto en de sok is ook nog eens in de kleuren van ‘mijn’ provincie Groningen. Op dezelfde dag dat de sokken kwamen, werden ook de tijdschriften Noorderland en Vogels bezorgd. Komt dat even mooi samen, dat moest toch echt even vastgelegd worden:













Weer een mooie dag voor een wandeling. Kijk eens naar die weerspiegeling:





















Gezelschap onderweg:

















Zomaar een roofvogel in mijn achtertuin, die een koolmees verschalkte. Jammer voor die koolmees natuurlijk, maar ik vond het gaaf om te zien:



















Zo ging de maand (bijna) voorbij. Soms net zo wisselvallig als het weer. Mooie momenten en moeilijke. Zon en regen. Wind mee en wind tegen. Thuis zijn en er op uit. Hopelijk  steeds een stapje dichter bij het voorjaar.

1 opmerking:

  1. Het voorjaar komt eraan hoor.

    Bedankt voor het delen van je foto's en woorden. Ik zou het ook gaaf vinden om zoiets te zien in de tuin. Als is het wel jammer van de vogel natuurlijk.

    Soms is het moeilijk om een fijne balans te vinden. Dat ben ik met je eens. Maar vandaag is vandaag en vandaag schijnt de zon voor jou en voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen

Wil je reageren? Leuk! Laat hier een reactie achter of stuur een email naar: doordeogenvanjeanet@gmail.com