zaterdag 25 maart 2023

(sc)hier

hier

is geen daar

is geen dan

geen toen

geen later

geen morgen

geen zorgen

geen vragen

hier

gedragen

meegenomen

door het zand

en de wind

de golven

de wolken

hier

is alleen hier

alleen nu

hier

waai ik uit

en adem in

 

Deze maand was ik een aantal dagen op Schiermonnikoog. Even ertussenuit. Toen ik daar was, was het Schiermonnikoog festival bezig. Ik heb concerten bezocht, ben met natuurexcursies mee geweest, en heb ook zelf regelmatig gewandeld en gefietst. Hieronder een kleine foto-impressie. Misschien dat er later nog meer foto’s volgen.

Er is veel blauwe lucht te zien. Dat was er ook, maar er was ook sneeuw, harde wind, regen, zon. Kortom: bijna alle seizoenen heb ik wel gehad in die paar dagen. Het lijkt het leven zelf wel J. Het gedicht dat hierboven staat, schreef ik op het strand.









 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je reageren? Leuk! Laat hier een reactie achter of stuur een email naar: doordeogenvanjeanet@gmail.com