zaterdag 22 april 2023

Stukje Vlieland

 


Een paar dagen was ik op Vlieland. Volop buiten geweest en ook volop geluierd. Gewandeld, gefietst, foto’s gemaakt, gelezen, geschreven, uitgerust. In dit blog laat ik je meekijken. “Stukje Vlieland” heb ik het blog genoemd, geïnspireerd door wat ik er tegenkwam. 

Zie je die vogel daar links het beeld in vliegen? Niet geregisseerd, maar vind het wel een mooie toevoeging. 







De zon zien opkomen is al magisch. Maar als er dan ook nog zulke prachtige kleuren zijn: 












Als laatste nog een gedicht dat ik schreef toen ik op de boot terug zat:


waar lucht overgaat in water

en water in lucht

waar de horizon eindeloos ver is

 

waar al die zandkorrels

het strand vormen  

en duinen

en sporen laten zien

 

waar ik wilde dat alle muizenissen

achterbleven

wegdreven

 

even

heb ik er niet aan gedacht

nu komen ze terug, op volle kracht

ik wil niet, maar het leven wacht

 

het leven, het overleven,

het denken gaat weer aan

laat me nog even stilstaan

fluitend door de dag gaan

 

laat me fietsen, wandelen

naar links of naar rechts

naar niks, naar ver weg 


2 opmerkingen:

Wil je reageren? Leuk! Laat hier een reactie achter of stuur een email naar: doordeogenvanjeanet@gmail.com